Reportaža: Salon Karavaning Düsseldorf 2017

26. 8. 2016 | Peter Kavčič
Deli

Največji evropski salon, kjer vodilni proizvajalci pokažejo svojo aktualno ponudbo in vse novosti za prihajajočo sezono s področja avtodomov, počitniških prikolic in dodatne opreme, ta konec tedna odpira svoja vrata. Po lanskem odličnem obisku, ko je salon obiskalo preko 200 tisoč obiskovalcev iz vsega sveta si za letos obetajo še povečanje, kar je dokaz o močni rasti tega segmenta v Evropi.

Svojo ponudbo je dalo na ogled skupno 590 razstavljavcev v 12 razstavnih halah, ki merijo skupaj preko 195 tisoč kvadratnih metrov površin. Slovenske barve poleg manjših razstavljalcev v elitni družbi zastopa novomeška Adria Mobil, ki tudi letos zaseda centralni razstavni prostor ter produkte nove sezone 2017 postavlja ob bok največjih konkurentov, kot so Hobby, Hymer, Knaus, Trigano in drugi. Družba Adria Mobil razstavlja skupno 42 vozil za prosti čas. Od tega 13 počitniških prikolic in 11 avtodomov blagovne znamke Adria, 8 vozil blagovne znamke Sun Living ter 10 vanov blagovne znamke Adria. Že drugo leto zapored se v Düsseldorfu predstavlja tudi tovarna pohištva Podgorje Šentjernej, podjetje v skupini Adria Mobil, ki je specializirano za izdelavo karavaning in yahting pohištva.

Kljub veliki rasti trga od glavnih evropskih proizvajalcev nismo videli večjih novosti ali revolucionarnih odkritij. Zanimivo pa je, da je v izjemnem porastu segnment malih avtodomov, oziroma vanov, ki so narejeni na osnovi dostavnikov Fiat, Volkswagen, Ford, Citroen, Iveco in Renault.

Tu je ponudba vedno bolj pestra in cenovno niha med 35 in 80 tisočaki, seveda odvisno od modela in opreme. Predvsem je sedaj izbira dosti širša in prilagojena potrebam vsakega specifičnega kupca. Naj si gre za starejši par, mlado družino, športne navdušence ali za kupce, ki se spogledujejo s počitnicami izven urejenih cest, za vsakega lahko najdemo nišni avtodom. Opaziti je tudi premik v super luksuznem segmentu, kjer so z novimi tehnologijami opremili luksuzne avtodome ali bolj rečeno hiše na kolesih, ki se cenovno gibljejo pri vrednosti od milijona do milijona in pol evrov.

Z razvojem inovativnih produktov in povečanim povpraševanjem evropskega trga, ki je začel rasti nekje sredi lanskega leta, učinkovito izkorišča tudi skupina Adria Mobil, ki pa je že v letu 2015 rasla hitreje od povprečja trga in zabeležila odlične poslovne rezultate. Ta trend se nadaljuje še naprej, tako, da je že v prvem polletju letošnjega leta zabeležila 23-odstotno rast prihodkov od prodaje, s čemer Adria sledi strateškim usmeritvam generične rasti. Količinski obseg prodaje proizvodov družbe Adria Mobil, d.o.o., je bil tako v prvem polletju leta 2016 v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta višji za 1114 enot oziroma 19,8 odstotka. Z dosledno realizacijo razvojnih aktivnosti na vseh prodajnih programih pa ostaja struktura prodaje uravnotežena – 48 odstotkov prodanih izdelkov predstavljajo počitniške prikolice, 52 odstotkov pa predstavlja delež avtodomov in vanov.

Za sezono 2017 so popolnoma prenovili serijo integriranega avtodoma Sonic, ki postavlja nova merila za dizajn, opremo in uporabniško izkušnjo ter inovativno in zelo izvirno novo serijo prikolic Aviva, ki nagovarja novo mlajšo skupino kupcev s svojo atraktivno podobo in ugodno ceno. To je dokaz Da se pri Adriji še kako dobro zavedajo pomena, da mlade družine navdušijo nad karavaningom in si s tem zagotavljajo bazo kupcev za prihajajča desetletja. Podobno sporočilo prinaša tudi povsem nov majhni avtodom Active, ki je narejen na osnovi renaultovega Trafica in ga lahko uporabljamo med tednom kot osebni avto, za konec tedna pa kot počitniško vozilo.

Razširili so tudi paleto baznih vozil za modele vstopnega razreda Axess saj se je fiatovemu Ducatu pridružil še Citroën in sicer za vse serije avtodomov razen Sonica. Tako Citroën, kot novi Adriin dobavitelj baznih vozil ter že obstoječa in uveljavljena dobavitelja Fiat in Renault, vstopajo v produktno sezono 2017 z močnimi in učinkovitimi motorji Euro 6. Ob tem poudarjajo, da zlasti Fiatova ponudba baznih vozil ostaja še naprej Adriina preferenčna izbira, saj ta dobavitelj pokriva več kot 80% Adriine produktne ponudbe.

'I feel Slovenia se predstavi'

V okviru 13 sejmov, na katerih se predstavlja Adria Mobil, bo v partnerskem sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo potekala skupna promocijska kampanja 'I feel Slovenia. Green. Active. Healthy. Your caravanning destination' v podporo slovenskim ponudnikom caravaning infrastrukture ter predstavitvijo Slovenije kot idealne karavaning destinacije. Glavni cilj sodelovanja je doseči sinergijske učinke za razvoj slovenskega turizma s poudarkom na izgradnji prepoznavnosti Slovenije kot trajnostne karavaning destinacije. Predstavitev blagovne znamke 'I feel Slovenia' bo v prihajajočih mesecih potekala še v Italiji, Franciji, Belgiji, Španiji, Švici, Danski, Nizozemski, Švedski, Finski, Veliki Britaniji in Norveški, s čimer bo slovensko turistično ponudbo v segmentu karavaninga spoznalo zavidljivo število potencialnih gostov.

Peter Kavčič

Foto: Peter Kavčič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja